miércoles, 27 de febrero de 2013

MARATEST BADALONA 2013



Es més atractiu còrrer en companyia d´altres que fer-ho tot sol... 

Després de participar en aquesta prova,  no puc deixar de recòrrer a aquesta frase... Qui buscava animació, un recorregut apassionant i un bon servei s´ha equivocat de carrera. El que ha trobat han estat carrers buits , un recorregut infame, polígons industrials, avituallaments pobres, obsequis... obsequis ??? ... 

Haurem de valorar aquesta prova, per tant, com el que pretén ser, un test previ o tirada llarga per a preparar la Marató de Barcelona ´13 ...Únicament això... En aquest sentit, hem aconseguit, uns millor que altres, el nostre objectiu : finalitzar els 30 km. i agafar confiança de cara a la marató...

Personalment no ha estat una bona carrera per a mi... Els temporals de fred no m´ajuden a córrer amb comoditat ( tot i que m´estic acostumant, perquè darrerament sempre competeixo al voltant dels 0 graus...). La temperatura em va obligar posar-me  malles i tallavents, cosa que no m´agrada … Tot i això, vaig decidir rodar a un ritme viu,… Ho vaig aconseguir fins al km. 25. A partir d´aquí em vaig començar  a  sentir  malament...  Allò que se´n diu una “pàjara”... No és normal tenir-la en el km 25, la qual cosa em "mosqueja" de cara a la Marató, tot i que espero que només hagi estat un mal dia producte d´un mal esmorzar o pel fred ( no és el primer cop que tinc una experiencia similar amb aquestes temperatures,… ).

Seguim : mentre que els parcials de 5km. els anava fent  entre 20:30 i 21 minuts ,  els  darrers  5 em van sortir en 29 minuts, havent-me de posar a  caminar no-sé-quantes vegades, …  En aquest tram em va pasar el Jordi Felius ( jo ni el vaig veure pasar…, i això que a aquelles alçades de carrera els atletes estàvem bastant dispersos…), que va fer una marca excepcional de 2:06:46 (no es gens agoserat  pensar en baixar de les 3h. a la marató…).

Finalment, vaig travessar, amb més pena que glòria,  l´arc d´arribada en 2:12:30... 

El Paco va anar regulant perfectament les seves forces durant tota la cursa,  fins arribar a la línia de meta en  2:13:09 i, el millor de tot, en bon estat físic... Segur que podria haver anat més ràpid però es va dosificar molt bé, cosa que li permetrà continuar amb els seus entrenaments sense problemes musculats derivats de sobreesforç.

... Així que tot sembla indicar que anem encarant la recta final de la preparació de la marató amb bones sensacions...

3 comentarios:

  1. Ostres Xavi, em pensava que estaves lesionat i que no competies... ànims, que això segur que ha estat un mal dia només! Me'n alegro que estiguis de tornada!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. He estat arrossegant una lesió al turmell, però afortunadament m´he recuperat bé. No competia des de Chicago, i es nota en la falta de ritme, però estic molt content perquè corro sense dolor, així que...

      Eliminar